The Guild

Váš undergroundový herní portál

Autor: Pridané: Srpen - 17 - 2010 Zobrazene 1221 x Dátum vydania: Developer:

V súčasnej dobe, keď sa povie slovo ,,budgetová hra“, väčšina z nás si isto predstaví nejakú nemastnú neslanú hru, kde hlavným cieľom je len zabíjanie protivníkov, či opakovanie jednej a tej istej veci neustále dookola. Niekedy sa však nájde hra, ktorá už má niečo do seba a ponúkne aj rôzne iné bonusy ktorými sa dá zabaviť. Ide o FPS akciu z tropického prostredia od poľského City Interactive. Oproti ich minulým hrám však nastal veľký zvrat. A to tým lepším smerom.

Ako v iných hrách, aj tu sa príbeh znova točí okolo Ameriky. Tá totižto za žiadnych okolností nechce pripustiť, aby sa akási uránová baňa dostala pod kontrolu zločincov a priekupníkov. Avšak od toho ste tu vy a váš kolega. Ste členmi elitnej sniperskej jednotky zvanej Delta Force, ktorej aktuálnou úlohou je zastaviť hroziace, rozrastajúce sa nebezpečenstvo, ktoré by mohlo viesť k ohrozeniu medzinárodnej bezpečnosti.

Takmer v každej misii máte so sebou kolegu. Niekedy aj poradí, inokedy vedie správnym smerom, ale väčšinou sa bude tváriť ako akási audio- vizuálna podpora, ktorá nič nerobí, len sa hýbe a má prehľad o všetkom, čo sa deje na bojisku. Okrem nich vám podporu sprostredkúva aj vaša agentúra, ktorá túto operáciu riadi. Žiaľ ide však len o audio podporu a zadania úloh jednotlivých misií.

Celá hra je situovaná do nádherných, zväčša tropických prostredí. V takýchto prostrediach možno najlepšie pochopíte, čo znamená byť sniperom. Musíte ostať skrytý a vystihnúť moment, kde nikto z nepriateľov nič nečaká a páľ! Zrazu poplach! A všetci sa hneď prebudia zo stereotypného dňa. Musíte prejsť tropickým peklom, aby ste splnili úlohu živí a zdraví.

Týmto som už asi načrtol najdrastickejšiu zmenu oproti tomu, na čo sme z iných FPS isto už dávno zvyknutí. Konkrétne ide o zmenu zbraňového arzenálu. Ako sniper nie ste totižto v popredných líniách boja, ale čakáte na správnu chvíľu a kryjete aj ostatných spolubojovníkov. Začínate so sniperkou AS-50. Ak natrafíte na ďalšie kusy, môžete ju zameniť za MSG-90, SR-25, či SVD Dragunov. Sniperky sa isto stanú vašimi priateľmi, lebo s nimi strávite asi najviac dramatických okamihov počas hrania. Okrem sniperky máte totižto k dispozícii aj pištoľ s tlmičom, ktorú určite využijete pri stretoch s nepriateľmi na krátku vzdialenosť. Niekedy sa dostanete aj k samopalu M-4, USAS, MD-97 alebo AK-74, avšak nie tak často. Neviem si vynachváliť prítomnosť vrhacích nožov, granátov a hlavne špeciálnej kotvy, vďaka, ktorej sa vám podarí ujsť pred nepriateľmi na poslednú chvíľu. Pre skúsených hráčov sú tu aj míny Claymore a diaľkové nálože, s ktorými sa dá odlákať pozornosť nepriateľa. So sebou ešte nosíte aj injekcie s akousi živou látkou, ktorú ak použijete, doplníte si zdravie na maximum. Docela populárny prvok zvaný bullet- time je zakomponový aj tu. Tak ako napr. v Call of Duty aj tu si môžete spomaliť čas, keď sa pozeráte z ďalekohľadu kamery. Efektne tiež pôsobí, ak vypálite headshot, obraz sa spomalí a vy uvidíte, ako ste dané NPC zasiahli.

Zmenou zbraňového arzenálu sa mení aj štýl hrateľnosti. Ako sniper treba využívať podmienky, ktoré vám ponúka terén prostredia, v ktorom sa práve nachádzate. Z akčnej FPS sa v podstate stáva stealth FPS. Striedanie akcie a plíženia je na dennom poriadku. Pomalý a vopred premyslený prechod prostredím je to, čo vám isto pomôže. Počas hrania som sa stretol s misiami, kde trebárs budete musieť chvíľu ostať ukrytí na jednom mieste, počkať kým prejdú nepriatelia a rýchlo sa presunúť k miestu splnenia úlohy. Nielen týmto narastá dramatickosť celej hry.

Ako sa hovorí: ,,Nikto nie je dokonalý!“ To platí najmä o umelej inteligencii. Tá je totižto na prepracovanej úrovni, ale často sa mi stávalo, najmä pri stretoch na veľkých priestranstvách, že si vás nepriatelia všimli ešte skôr, ako ste sa k nim dostali alebo ste vystrelili zo zbrane nehľadiac na to, že ste boli v tieni a ukrytí v tráve, zrazu hneď všetci vedeli (aj tí čo boli vzdialení 10+ metrov) kam presne majú strieľať.

Kvôli taktickému štýlu hry museli zvukári prispôsobiť audio celej hry. Tempo hudby sa opäť mení podľa situácie, v ktorej sa práve nachádzate. Vo výsledku však ide o kvalitnú zmes rytmov, ktorá napomáha k už tak pomalej, ale vynikajúcej dramatickej atmosfére z hrania.

Okrem hlavných misií po vzoru Modern Warfare môžete zbierať notebooky. V hre ich je zhruba 30 a sú dobre poschovávané. Po absolvovaní singleplayeru alebo aj skôr môžete skúsiť Multiplayer. V tejto hre je však jednoducho spracovaný a tak si môžete cez LAN alebo internet zahrať Deathmatch, Team Deathmatch a mód V.I.P a to len na troch mapách pre 12 hráčov. Tajne dúfam, že tvorci vydajú nejaký map-pack, ktorý by multiplayer ešte viac dokázal skvalitniť a prilákajú tak nových hráčov.

Veľmi milo som bol prekvapený z grafického spracovania. Na to, že táto hra nepatrí k tým cenovo najdrahším, je grafika na vynikajúcej úrovni, ba dokonca to najlepšie, čo som v tejto cenovej kategórii videl. Nádherné tropické pralesy, príroda, kde naplno vynikne prepracovaná hra svetla a tieňov. Obrovský a veľmi kvalitný dohľad na okolité hory a prostredie. Toto všetko a veľa ďalšieho si isto zaslúži pochvalu. K tomuto všetkému si pridajte nízke HW nároky a kvalitne optimalizovaný engine.

Oproti minuloročným herným výtvorom tohto štúdia ma tento úplne prekvapil. Kvalitne spracovaná FPS akcia, kde treba zapojiť aj šedú kôru mozgovú. Taktiež grafické spracovanie na vysokej úrovni a svižná hrateľnosť. Vrámci kategórie budget si trúfam tvrdiť, že toto je minimálne AA titul. Aj tak, čo viac si môže hráč priať? Iba kvalitu a to je to, čo isto v tejto hre nájde a rozhodne nebude sklamaný.

Naše hodnotenie: 78%

Kategoria: Review